چگونه یک سوله بزرگ را گرم کنیم؟ بهترین روش گرمایش سوله بزرگ

چگونه یک سوله بزرگ را گرم کنیم؟ در ای مقاله از یوتاب، به این پرسش به صورت کامل پاسخ خواهیم داد. سوله ها مکان های بزرگی هستند که معمولا برای نگهداری برخی وسایل از آنها استفاده می شوند. اگر شما برای  اقلامی که دارید نیاز به سوله دارید، پس باید شرایط گرمایش سوله در فصل های سرد را در نظر بگیرید. به طور کلی سوله ها از قدیم الایام برای نگهداری مواد صنعتی یا خوراکی یا قرار دادن واحد های تولیدی صنعتی استفاده می شود.

ما می خواهیم در این مقاله از یوتاب به طور دقیق بررسی کنیم که چگونه می توانی یک سوله بزرگ را گرم کنیم. پس تا آخر همراه ما باشید.

 چگونه سالن تولیدی و صنعتی را گرم کنیم

اساساً دو گزینه برای گرم کردن سوله ها و انبارها وجود دارد.  گرمایش تابشی و گرمایش هوای گرم. همانطور که در زیر توضیح داده شده، استفاده از گرمایش تابشی برای سوله ها و سالن های بزرگ مناسب است زیرا مزایای مهمی مانند عدم جذب در هوا و بازدهی بالا دارد.

اما استفاده از سیستم هوای گرم (که انواع مختلفی از آن وجود دارد) معمولاً کارآمدترین گزینه برای انبار ها با قفسه بندی زیاد است.

 استفاده از بخاری های تابشی

برای انتخاب بهترین سیستم گرمایشی لازم است در مورد نحوه کارکرد و استفاده آن ها اطلاعاتی را کسب کنید تا بتوانید نوع بخاری مناسب را برای سوله خود انتخاب کنید. زیرا نوع فضایی که می خواهید گرم کنید بر نوع بخاری انتخابی شما تأثیر زیادی می گذارد

در این پست، نگاهی دقیق‌تر به این خواهیم داشت که بخاری تابشی چیست، چگونه کار می‌کند و انواع فضاهایی که هیتر تابشی در آن‌ها بهتر کار می‌کند. در پایان این نوشته می توانید تشخیص دهید که آیا بخاری تابشی ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشد یا خیر.

گرمایش تابشی چیست؟

همان طور که در مقالات قبلی اشاره شده است، گرمای “تابشی” صرفاً گرمایی است که از یک واحد هیتر تابشی ساطع می شود. یک بخاری تابشی گرما را در داخل تولید می کند و آن گرما را به افراد و اشیاء مجاور می تاباند.

مطالب پیشنهادی

آسایش حرارتی یا Thermal comfort چیست؟

HVAC یا گرمایش و تهویه مطبوع چیست؟

5 روش گرمایش انبار【+بهترین و کم هزینه ترین روش】

5 سیستم گرمایش کارخانه با راندمان بالا در 1401

چگونه یک سوله بزرگ را گرم کنیم؟

اکثر بخاری‌هایی که امروزه به فروش می رسند، بخاری های همرفتی هستند، از جمله بخاری‌های فضای کوچک‌تر که در بسیاری از اتاق‌ها و ادارات استفاده می‌شوند.

از طرف دیگر، یک هیتر تابشی زمانی که در مناطق نزدیک به افراد یا اشیائی که باید گرم بمانند قرار گیرد، بسیار کارآمدتر کار می کند. در زمان استفاده از بخاری های تابشی، باز یا بسته بودن اتاق چندان مهم نیست، زیرا این افراد یا اشیاء هستند که به جای خود هوا گرم می شوند.

همچنین، از آنجایی که هیترهای تابشی برای گرم کردن فضا به هوای دمیده‌شده متکی نیستند و در نتیجه هیچ جریانی ایجاد نمی‌کنند، می‌توانند برای افرادی که از آلرژی، آسم یا سایر مشکلات مربوط به تنفس رنج می‌برند،  بسیار مناسب باشند

در نهایت، هیتر های تابشی معمولاً گزینه‌های ایده‌آلی برای سوله ها و انبار ها هستند، اندازه کوچک‌تری دارند و ممکن است برای مدت طولانی در طول روز یا شب استفاده نشوند.

زیرزمین‌ها، گاراژها، سوله‌های ذخیره‌سازی که نیاز به کنترل دما دارند، کارگاه‌ها نیز نمونه‌های خوبی از فضاهایی هستند که گرمای تابشی می‌تواند انتخابی عالی و کارآمد از نظر انرژی باشد.

گرمایش تابشی معمولاً یا توسط لوله‌های تابشی معلق یا معمولاً توسط بخاری‌های پلاک تابشی که ممکن است آویزان از سقف یا به دیوار نصب شوند، ارائه می‌شود.

همه انواع گرمایش تابشی تشعشعات مادون قرمز را از سطوح داغ ساطع می کنند و این گرمای تابشی است که باعث گرم شدن افراد و سایر اشیاء می شود. گرمایش تابشی هوایی را که از آن عبور می کند گرم نمی کند.

در صورتی که قصد دارید از هیتر تابشی برای گرمایش سوله خود استفاده کنید، همکاران ما در یوتاب آماده ارائه مشاوره رایگان به شما هستند. با ما تماس بگیرید 04432754159

گرمایش هوای گرم

همانطور که از نام آن پیداست، یک بخاری هوای گرم، هوای موجود در فضا را گرم می کند و این به ترتیب باعث گرم شدن افراد شاغل در آن می شود.

برای رسیدن به این هدف، هوا از طریق مبدل حرارتی کشیده می شود تا دمای آن افزایش یابد. سپس هوای گرم شده توسط یک فن در فضا پخش می شود. بنابراین سیستم گرمایش انتخاب شده باید طوری باشد که هوای گرم شده به طور یکنواخت در سراسر فضا توزیع شود تا دمای ثابت حفظ شود.

منبع انرژی این سیستم گرمایشی می تواند بسته به در دسترس بودن آن متفاوت باشد و از سوخت گاز، نفت یا گازوئیل استفاده کند.

بخاری های هوای گرم ممکن است از سقف آویزان شوند، روی دیوار نصب شوند یا روی زمین بایستند.

در محل نصب این سیستم ها این مورد را در نظر بگیرید که دسترسی جهت تعمیر و نگه داری راحت باشد.

نوع خاصی از بخاری های  دیگر که به طور خاص برای انبارداری ساخته شده است که به صورت گرمایش چرخشی هوا کار می کند. بخاری های چرخشی هوایی از فن های محوری بزرگ و با راندمان بالا استفاده می کنند تا حجم زیادی از هوا را در دماهای نسبتا پایین در فضا جابجا کنند. در کار با دماهای پایین، این بخاری ها می توانند از فناوری تراکم برای بهینه سازی بهره وری انرژی نیز استفاده کنند.

استفاده از یونیت هیتر در گرمایش سوله

یونیت هیتر یک دستگاه مستقل است که برای گرم کردن یک فضای معین کار می کند و می تواند با منابع انرژی مختلف کار کند. منابع انرژی ممکن عبارتند از: آب گرم، بخار،پروپان، نفت و گاز طبیعی باشد.

سیستم گرمایش صنعتی داکت اسپلیت

سیستم اسپلیت یک سیستم تهویه مطبوع است که دارای واحدهای داخلی و خارجی است که با لوله های مسی متصل می شوند. انواع مختلفی از سیستم های اسپلیت وجود دارد که می تواند شامل یک پمپ حرارتی یا تهویه مطبوع نصب شده در خارج از سوله شما باشد که با یک کوره گاز یا یک فن کویل در داخل سوله جفت می شود.

 

پمپ های حرارتی

پمپ های حرارتی با برق کار می کنند و گرما را از هوای بیرون  حتی هوای سرد  می گیرند و به داخل خانه منتقل می کنند. یونیت خارجی دارای یک کمپرسور و مبدل حرارتی است و یونیت داخلی دارای یک هواگیر و فن است که هوا را در داخل خانه به گردش در می آورد.

کوره ها

کوره ها واحدهای داخلی هستند که سوخت را مانند گاز یا پروپان می سوزانند تا هوا را گرم کنند و سپس آن را از طریق کانال در خانه شما توزیع می کنند.

 

فن کویل

فن کویل ها واحدهای داخلی هستند که هوا را روی کویل جابجا می کنند، بسته به آب و هوا و فصل آن را گرم یا خنک می کنند و سپس آن را از طریق کانال های تعبیه شده پخش می کنند.

سیستم گرمایش از کف

گرمایش از کف راهی برای گرم کردن سوله از طریق لوله های محکم و قابل انعطافی است که در کف تعبیه شده است. این سیستم مزایایی را نسبت به سیستم رادیاتور دارد اما هزینه اجرای آن برای سوله ها و مکان های بزرگ بالا است.

همچنین نیازمند اجرای لوله کشی برایهمه مناطق از سوله است.

انواع مختلفی از سیستم های گرمایش از کف موجود است. استفاده از این سیستم به خاطر اجرای سخت و هزینه اجرای بالا برای سوله های بزرگ و سالن های صنعتی توصیه نمی شود. همچنین هزینه تعمیر و نگه داری آن نسبت به سیستم های تابشی بالا است.

معایب سیستم گرمایش از کف

هزینه : هزینه اولیه می تواند قابل توجه باشد و نصب سیستم می تواند آشفتگی زیادی در سوله شما ایجاد کند. در ساختمان های قدیمی، ایجاد شرایط مناسب در زیر کف نیز ممکن است گران باشد.

زمان : روشن شدن گرمایش از کف نسبت به رادیاتور بیشتر طول می کشد، بنابراین باید از یک تایمر برای پیش بینی زمان مورد نیاز برای گرما در اتاق های خاص استفاده کنید.

محل اجرا: شما نمی توانید از آن در زیر برخی از وسایل یا یراق آلات سنگین و صنعتی استفاده کنید زیرا به سیستم آسیب وارد می کند.

نصب: نصب این سیستم به تخصص ویژه ای در این زمینه نیاز دارد در صورتی که نصب سیستم های تابشی بسیار راحت تر و کم هزینه تر است.

استفاده از دستگاه زنت

دستگاه زنت یک دستگاه تهویه مطبوع می باشد که بسیار شبیه کولر آبی است و برای گرمایش سوله نیز استفاده می شود. همچنین دارای دریچه ورود هوا می باشد. سیستم فیلتراسیون را نیز درون خودش دارد. دارای فن و موتور الکتریکی نیز می باشد، پمپ آب دارد و سیستم رطوبت زن نیز دارد که مناسب فصل زمستان است.

در هنگام گرم کردن سوله با زنت، آبگرم در این دستگاه از بخش بویلر به درونکویل های این دستگاه می رود  و با استفاده از فن سانتریفیوژ عملیات هایی انجام می شود که سوله را گرم می کند.

کوره هوای گرم برای سالن های تولیدی

کوره های هوای گرم برای ساخت گرما و گردش مجدد هوا و تبادل و انتقال حرارت برای گرم کردن در محیط خانه و سالن ها می شود، کوره های هوای گرم از فن های آکسیال استفاده می کنند که می توانند عملیات های گرمایشی را به انجام برسانند.

سخن پایانی

سوله ها و سالن های صنعتی بخش جدا نشدنی هر کارخانه یا شرکت های مختلف هستند. این فضاهای بزرگ مانند اکثر فضاهای صنعتی نیازمند تامین گرمایش هستند و باید بهترین سیستم گرمایشی بتا توجه به اندازه و کاربری آن ها انتخاب کرد.

در این مطلب به شما روش های مختلفی را برای گرمایش سوله شرح دادیم. اگر شما هم تجربه استفاده از این سیستم های گرمایشی را دارید، می توانید در بخش نظرات برای ما ارسال کنید.

  • برچسب ها:

ارسال نظر