هیتر تابشی در گلخانه ها【30 % مصرف کمتر】

برآورد هزینه گلخانه

برای برآورد هزینه نصب هیتر تابشی در گلخانه بر روی برآورد هزینه کلیک کنید

درخواست مشاوره رایگان​

برای دریافت مشاوره رایگان بر روی درخواست مشاوره کلیک کنید و فرم مربوطه را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیریند

دانلود کاتالوگ

برای دانلود کاتالوگ محصولات یوتاب بر روی دانلود کاتالوگ کلیک کنید

شرکت یوتاب با ثبت اختراع هیتر تابشی فوق کم مصرف توانسته است برای اولین بار در ایران، هیتر تابشی تولید کند که با کمترین سوخت ممکن اقدام به گرمایش گلخانه اعم از گلخانه های تونلی، سیرکولار، قله ای و غیره نماید.

برای اطلاع از قیمت هیترهای تابشی یوتاب به این صفحه مراجه نمایید👈 قیمت هیتر تابشی

یکی از چالش های احداث گلخانه های بزرگ، نحوه تامین گرما و ثابت نگه داشتن گرمای این محیط ها در زمستان و همچنین حفظ روند ثابت رشد محصولات در تمام طول زمستان است. زیرا گیاهان حساسی در این فضاها و جود دارند که ممکن است با تغییرات دمای گلخانه دچار بیماری های مختلفی شده و از بین بروند. استفاده از سیستم ها گرمایشی قدیمی و سنتی برای این گونه فضا ها مناسب نیست زیرا با انتشار گرمای غیر یکنواخت فقط یک بخشی از فضای گلخانه را گرم می کنند.

در انتخاب انواع روش های گرمایش گلخانه باید روش و سیستمی را انتخاب کرد که بهترین کارایی را داشته باشد و در کنار آن هزینه راه اندازی مناسب باشد و مهم تر از آن مصرف آن نیز پایین باشد.

بهترین سیستم گرمایش گلخانه استفاده از سیستم های گرمایشی تابشی می باشد زیرا علاوه بر داشتن گرمای یکنواخت، مصرف سوخت کمتری را نیز دارا بوده و راندمان گرمایش بالایی دارد.

سیستم گرمایشی خوب باید بتواند در تمام بخش ها و فضاهای گلخانه گرمای یکنواختی را پخش کند و طوری نباشد که یک قسمت از گلخانه از دمای استاندارد پایین تر باشد.

دمای ایده آل برای گیاهان در گلخانه دمایی بین 64 تا 75 درجه فارنهایت یا 17 تا 23 درجه سانتی گراد می باشد و این دما باید در تمام بخش های گلخانه به صورت یکنواخت پخش شود تا رشد گیاهان به بهترین شکل انجام شود.

روش های گرمایش گلخانه

روش های مختلفی برای گرمایش گلخانه وجود دارد که می توان از این روش های نوین برای گرمایش گلخانه های مختلف استفاده کرد. در ادامه روش هایی که از لحاظ راندمان و هزینه برای گرم کردن گلخانه مناسب است را برای شما باز گو میکنیم.

گرمایش با آبگرم

این سیستم گرمایشی مانند موتورخانه مرکزی در ساختمان های مسکونی می باشد، با این تفاوت که این سیستم به جای شوفاژ یا رادیاتور از یونیت هایی استفاده میکند که شامل مجموعه از کویل و فن بوده و در پس این سیستم نیز یک فن با الکتروموتور مربوطه وصل می باشد. آب گرم یا بخار داغ از طریق لوله کشی و به وسیله پمپ حرارتی از موتورخانه مرکزی به سمت یونیت هیترها منتقل میشود.

معمولا منبع انرژی سیستم مرکزی این نوع گرمایش از گاز طبیعی یا گازوئیل می باشد.

پنل خورشیدی یا آبگرمکن خورشیدی

گلخانه خورشیدی به نوعی از گلخانه‌ها اطلاق می‌شود که در آن از انرژی خورشید برای گرمایش استفاده بهینه می‌گردد تا مصرف سوخت فسیلی و انرژی‌های فسیلی حذف یا کاهش یابد.

گلخانه‌های خورشیدی برای مناطق سرد و جاهائی که گرمایش مهمتر از سرمایش است مناسب می‌باشد. انرژی خورشیدی توسط پنل های خورشیدی توسط گلخانه جذب و به درون خانه تزریق می‌شود و بدین ترتیب چرخش تهویه‌ای هوا انجام می‌گیرد.

بخاری برقی

بخاری برقی نیز یکی دیگر از روش های گرمایش گلخانه است که می توان برای مناطقی که امکان گازرسانی وجود ندارد استفاده کرد. معمولا تنها منبع انرژی مصرفی این بخاری ها انرژی برق است. البته شاید عبارت بخاری برقی برای سیستم های گرمایشی که برای پخش حرارت متکی به انرژی برق هستند هم به کار میرود اما در اینجا منظور بخاری برقی است که فقط از برق برای گرم کردن محیط استفاده میکند.

یکی از بترین ویژگی هایی که این بخاری دارند این است که میزان تولید دی اکسید کربن آن ها صفر است.

از مزیت ها مهم هیترهای تابشی این است برای گرمایش محیط ار روش انتقال هوا استفاده نمیکند و همه گرمای تولید شده خود را مانند نور خورشید و بدون کوچک ترین حرکت هوا، به سمت سطح گلخانه می تابد.

این نوع گرمایش موجب می شود که در صورت وجود آفت یا بیماری در بخشی از گیاهان گلخانه، آن بیماری به از طریق هوا به بخش ها و گیاهان دیگر منتقل نشود. همچنین در زمان استفاده از هیتر های دمنده چون هوای گرم باعث گرم شدن محیط گلخانه می شود، با باز  شدن درب گلخانه هوای گرم به راحتی خارج شده و هوا خنک می شود.

چرا هیتر تابشی یوتاب؟

نحوه انتقال گرمای هیترهای تابشی

نحوه گرمایش هیتر تابشی

در تامین گرمایش گلخانه ها، هیترهای سقفی با روش های گرمایش تابشی همانند نور خورشید، گرما را به صورت امواج تابشی به سطح بدن افراد و اجسام منتقل کرده و آن ها را گرم می نماید. سیستم گرمایشی تابشی از طریق احتراق سوخت بوده و انرژی استخراج شده حاصل از آن به لوله های آلومینایز و با دمای بالا انتقال داده و امواج تابشی گرمای مادون قرمز به صورت یکسان و کنترل شده به فضای آن محیط پخش شده و آنجا را گرم می کند.

شرکت یوتاب صاحب امتیاز ثبت اختراع هیترهای تابشی مبدل دار ترموستاتیک با 30 تا 40 درصد مصرف انرژی کمتر نسبت به هیترهای موجود در بازار است. هیتر های تابشی یوتاب علاوه بر مصرف کمتر، تا 80 درصد صدای کمتری را نسبت هیتر های مشابه تولید میکنند.

مقایسه مصرف گرم کننده ها با هیترهای یوتاب

چرا هیتر تابشی یوتاب به صرفه است؟

مشاوره رایگان
منتظر تماس شما هستیم
021-91018021
اگر امکان تماس از جانب شما وجود ندارد
ما با شما تماس میگیریم
فرم زیر را پر کرده و برای ما ارسال کنید تا با شما تماس بگیریم

مهم‌ترین مزیت هیتر تابشی گلخانه

یکی از مزیت های نصب هیترهای تابشی برای گلخانه این است که حرارت تولید شده این نوع دستگاه های گرمایشی با تابیدن به روی خاک سطح گلخانه، موجب رشد بیشتر محصولات می شود. در حالی که سیستم های گرمایشی دیگر مانند بخاری های دمنده موجب تبخیر رطوبت موجود در خاک شده و رشد گیاهان را کاهش میدهد.

همچنین هیتر های دمنده حداکثر می توانند تا 4 متر گرمای تولید شده را انتقال دهند و بیشتر از این فاصله دیگر هوای گرمی در اختیار گیاه قرار نمیگیرد.

نحوه کار کرد سیستم هیتر تابشی

گاز های طبیعی توسط مشعل های مخصوص، به هیترهای تابشی منتقل یافته و درون لوله های مخصوص ضد حریق با درصد بالایی از تابش زیاد حرارت می سوزد. این حرارت ایجاد شده به تدریج تبدیل به امواج حرارتی مادون قرمز شده و به وسیله سطوح منعکس کننده (Reflector) که در قسمت سقف و بالای دستگاه به شکل ذوزنقه قرار داده شده است انعکاس یافته و گرمای ایجاد شده از آن به نقاط مورد نظر شما می تابد که این صورت همانند یک چتر حرارتی کل آن فضای باز که در محدوده هیتر تابشی قرار گرفته است را پوشش می دهد.
هیتر تابشی نزدیک ترین حس به گرمای تابش نور خورشید را در هنگام برخورد با سطوح و افراد ایجاد می کند که بسیار احساس مطلوب و خوشایندی را به همراه دارد. هیتر تابشی به عنوان خورشید مصنوعی حرارتی نیز شناخته می شود که قسمت های اصلی این دستگاه ها شامل، لوله های تابشی، رفلکتور، فن و مشعل مخصوص تابشی می باشد.

هیتر های تابشی 3 مزیت مهم نسبت به جت هیتر گلخانه ای دارند:

1- هوای گلخانه همیشه باید یک هوای سایلم و بدون آلودگی باشد. جت هیتر ها گاز مونوکسید کردن زیادی را وارد محیط گلخانه میکنند و هوای آن را آلوده میکنند. اما هیتر های تابشی هیچ آلودگی را وارد محیط نمی کنند.

2- جت هیترها با استفاده از روش همرفت موجب گرمایش گلخانه می شوند که این روش علاوه بر مصرف انرژی زیاد و بازدهی هم موجب گرم شدن نا متعادل هوای گلخانه می شود. در صورتی که هیتر تابشی هوای محیط را به صورت یکنواخت گرم می کند.

3- بخاری های تابشی نیازی به تعبیه فضای جدا یا اتاقک دیگری ندارند به همین خاطر اگر مشکلی از بابت نبود فضای دیگر دارید هیتر های تابشی مشکل کمبود جا را حل می کند.

مشتریان یوتاب

مهم ترین مزیت هیتر تابشی گلخانه ها

امنیت

موارد ایمنی با توجه به گزینه های گرمایش استفاده شده برای گلخانه ها متفاوت است و با توجه به اینکه ایمنی هیترهای تابشی در مقایسه با بخاری‌ها‌ی انتقال حرارت بیشتر است، اما این به این معنا نیست که هیترهای تابشی گازی نیز کاملاً ایمن هستند. بنابراین در صورت استفاده از هیتر های تابشی گازسوز باید مراقب نشت گاز مونوکسید کربن باشید و نکات ایمنی لازم آن را رعایت کنید. در واقع بیشتر هیترهای تابشی طراحی شده برای فضای گلخانه، برقی و گازی هستند بنابراین باید ملزومات ایمنی برای این نوع دستگاه ها رعایت شود. 

مصرف کم

مهم ترین مزیت گرمایش سوله و سالن صنعتی با استفاده از بخاری های تابشی این است که برای گرم کردن گلخانه نیازی به گرم کردن هوا نیست و گرمای تولید شده جذب هوا نمی شود و مستقیما به سمت پایین و افراد و اجسام مانند میز و صندلی می تابد که این سیستم گرمایشی با مصرف کم برق و گاز می تواند گرمایی بیشتر از سیستم های قدیمی تولید کند. این سیستم گرمایشی می تواند تا 50 درصد مصرف برق و سوخت را نسبت به سیستم های قدیمی کاهش دهد.

 

مزیت بعدی هیتر های تابشی کم صدا بودن آن است. هیتر های تولیدی توسط شرکت یوتاب به خاطر نصب مبدل، تا 80 درصد صدای مشعل را کاهش می دهد. در صورتی که صدای بخاری های دمنده بسیار آزاردهنده است.

و همچنین مبدل نصب شده بر روی مشعل هیترهای تابشی یوتاب باعث می شود گرمایی که از طریق دودکش به بیرون هدر می رود را بازیابی کرده و مجددا وارد محیط کند.

انواع هیتر تابشی برای گلخانه ها

مناسب ترین نوع هیتر تابشی برای گلخانه ها، در کل دو نوع می باشد. 

1- هیتر تابشی لوله ای مدل LT

این نوع هیتر تابشی برای تامین انرژی خود به طور همزمان به گاز شهری و انرژی برق 220v نیاز دارد. این سیستم هیتر تابشی به وسیله یک مشعل مبدل دار ترموستاتیک با شعله طویل و با سوزاندن مواد احتراقی و پخش آن به داخل یک خط لوله آلومینایز موجب تولید امواج فروسرخ شده که پس از انعکاس از رفلکتور و تابیدن این امواج به سطح اجسام و بدن انسان، گرمایی نظیر نور خورشید را ایجاد می کند.

این سیستم برای کنترل دمای محیط مجهز به ترموستات نیز می باشد.

2- هیتر تابشی لوله ای مدل UT

هیتر تابشی مدل UT نیز مانند مدل قبلی برای تامین انرژی و گرم کردن محیط، به انرژی برق و گاز شهری به صورت همزمان نیاز دارد. این سیستم هیتر تابشی نیز با استفاده از یک دستگاه مشعل مبدل دار ترموستاتیک با شعله طویل و با سوزاندن مواد احتراقی و پخش آن داخل یک خط لوله U شکل موجب تولید امواج فروسرخ شده که تابیدن این امواج به سطح اجسام و بدن انسان، گرمایی نظیر نور خورشید را ایجاد می کند.

نکات مهم در خرید هیتر تابشی گلخانه

1- نکته اول

در هنگام خرید هیتر تابشی برای گلخانه باید حتما به این نکته توجه ویژه ای کرد که ارتفاع کف تا سقف مکان شما حداقل باید 4 متر باشد. علت لزوم این ارتفاع به خاطر حرارت بالای بخاری های تابشی است که وقتی در ارتفاع پایینی نصب می شوند حرارت تولید شده آن ها موجب آسیب رسیدن به گیاهانی که در زیر هیتر تابشی قرار دارند می شود.

ممکن است برخی شرکت هایی که قصد دارید از آن ها هیتر تابشی خریداری کنید، این نکته را به شما اطلاع ندهند و شما پس از نصب هیتر تابشی متوجه شوید که این نوع سیستم مناسب گلخانه شما نیست.

نکته دوم

دومین نکته ای که باید در هنگام خرید هیتر های تابشی به آن ها توجه کنید جنس لوله های استفاده شده در هیتر تابشی ها است. برخی از شرکت های تولید کننده هیتر های تابشی از لوله های آهنی معمولی استفاده می کنند که فقط یک لایه نازک رنگ خورده اند که این لوله ها پس از مدت کوتاهی که در معرض حرارت و هوا باشد فرسوده می شود.

همچنین برخی دیگر از شرکت های تولید کننده هیترهای تابشی از لوله های آتشخوار استفاده می کنند که این نوع لوله ها بیشتر هنگام استفاده از دیگ بخار به کار می رود و چون در داخل دیگ با آب در تماس است، حرارت بالایی را متحمل نمی شود. اما اگر این نوع لوله را در هوای آزاد  و حرارت زیاد قرار دهیم پس از مدت کوتاهی فرسوده شده و از بین می رود.

بهترین نوع لوله برای هیتر های تابشی استفاده از لوله های آلومینایز می باشد که به خاطر داشتن روکش آلومینیومی همراه با سیلیس، حرارت زیادی را می تواند تحمل کند و  هم در برابر فرسایش مقاوم باشد.

جدول مشخصات هیترهای تابشی مدل LT و UT

ویژگی / مدل 20UT 20LT 30UT 30LT 40UT 40LT 50UT 50LT 55UT 55LT
طول کلی دستگاه ها (cm) 370 650 370 650 470 850 670 1250 820 1650
عرض دستگاه (cm) 61 42 61 42 61 42 61 42 61 42
وزن دستگاه (kg) 52 54 52 54 60 60 87 92 115 120
ظرفیت حرارتی(گاز طبیعی) (kw) 15 15 19 19 39 39 45 45 49 49
میزان مصرف گاز (m3/h) 1.5 1.5 1.91 1.91 3.9 3.9 4.5 4.5 5.5 5.5
ظرفیت حرارتی(گاز مایع) (kw) 15 15 19 19 39 39 45 45 49 49
میزان مصرف گاز (kg/h) 1.17 1.17 1.48 1.48 2.7 2.7 3 3 3.5 3.5
لوله ورودی و خروجی هوا (Ø) 102 102 102 102 102 102 102 102 102 102
برق مصرفی (w) 120 120 120 120 120 120 120 120 120 120
لوله گاز (R) R 1/2' R 1/2' R 1/2' R 1/2' R 1/2' R 1/2' R 3/4' R 3/4' R 3/4' R 3/4'
منبع تغذیه برق 220 V / 50 Hz 220 V / 50 Hz 220 V / 50 Hz 220 V / 50 Hz 220 V / 50 Hz 220 V / 50 Hz 220 V / 50 Hz 220 V / 50 Hz 220 V / 50 Hz 220 V / 50 Hz
ویژگی / مدل
20UT
طول کلی دستگاه ها (cm)
370
عرض دستگاه (cm)
61
وزن دستگاه (kg)
52
ظرفیت حرارتی(گاز طبیعی) (kw)
15
میزان مصرف گاز (m3/h)
1.5
ظرفیت حرارتی(گاز مایع) (kw)
15
میزان مصرف گاز (kg/h)
1.17
لوله ورودی و خروجی هوا (Ø)
102
برق مصرفی (w)
120
لوله گاز (R)
R 1/2'
منبع تغذیه برق
220 V / 50 Hz
ویژگی / مدل
20LT
طول کلی دستگاه ها (cm)
650
عرض دستگاه (cm)
42
وزن دستگاه (kg)
54
ظرفیت حرارتی(گاز طبیعی) (kw)
15
میزان مصرف گاز (m3/h)
1.5
ظرفیت حرارتی(گاز مایع) (kw)
15
میزان مصرف گاز (kg/h)
1.17
لوله ورودی و خروجی هوا (Ø)
102
برق مصرفی (w)
120
لوله گاز (R)
R 1/2'
منبع تغذیه برق
220 V / 50 Hz
ویژگی / مدل
30UT
طول کلی دستگاه ها (cm)
370
عرض دستگاه (cm)
61
وزن دستگاه (kg)
52
ظرفیت حرارتی(گاز طبیعی) (kw)
19
میزان مصرف گاز (m3/h)
1.91
ظرفیت حرارتی(گاز مایع) (kw)
19
میزان مصرف گاز (kg/h)
1.48
لوله ورودی و خروجی هوا (Ø)
102
برق مصرفی (w)
120
لوله گاز (R)
R 1/2'
منبع تغذیه برق
220 V / 50 Hz
ویژگی / مدل
30LT
طول کلی دستگاه ها (cm)
650
عرض دستگاه (cm)
42
وزن دستگاه (kg)
54
ظرفیت حرارتی(گاز طبیعی) (kw)
19
میزان مصرف گاز (m3/h)
1.91
ظرفیت حرارتی(گاز مایع) (kw)
19
میزان مصرف گاز (kg/h)
1.48
لوله ورودی و خروجی هوا (Ø)
102
برق مصرفی (w)
120
لوله گاز (R)
R 1/2'
منبع تغذیه برق
220 V / 50 Hz
ویژگی / مدل
40UT
طول کلی دستگاه ها (cm)
470
عرض دستگاه (cm)
61
وزن دستگاه (kg)
60
ظرفیت حرارتی(گاز طبیعی) (kw)
39
میزان مصرف گاز (m3/h)
3.9
ظرفیت حرارتی(گاز مایع) (kw)
39
میزان مصرف گاز (kg/h)
2.7
لوله ورودی و خروجی هوا (Ø)
102
برق مصرفی (w)
120
لوله گاز (R)
R 1/2'
منبع تغذیه برق
220 V / 50 Hz
ویژگی / مدل
40LT
طول کلی دستگاه ها (cm)
850
عرض دستگاه (cm)
42
وزن دستگاه (kg)
60
ظرفیت حرارتی(گاز طبیعی) (kw)
39
میزان مصرف گاز (m3/h)
3.9
ظرفیت حرارتی(گاز مایع) (kw)
39
میزان مصرف گاز (kg/h)
2.7
لوله ورودی و خروجی هوا (Ø)
102
برق مصرفی (w)
120
لوله گاز (R)
R 1/2'
منبع تغذیه برق
220 V / 50 Hz
ویژگی / مدل
50UT
طول کلی دستگاه ها (cm)
670
عرض دستگاه (cm)
61
وزن دستگاه (kg)
87
ظرفیت حرارتی(گاز طبیعی) (kw)
45
میزان مصرف گاز (m3/h)
4.5
ظرفیت حرارتی(گاز مایع) (kw)
45
میزان مصرف گاز (kg/h)
3
لوله ورودی و خروجی هوا (Ø)
102
برق مصرفی (w)
120
لوله گاز (R)
R 3/4'
منبع تغذیه برق
220 V / 50 Hz
ویژگی / مدل
50LT
طول کلی دستگاه ها (cm)
1250
عرض دستگاه (cm)
42
وزن دستگاه (kg)
92
ظرفیت حرارتی(گاز طبیعی) (kw)
45
میزان مصرف گاز (m3/h)
4.5
ظرفیت حرارتی(گاز مایع) (kw)
45
میزان مصرف گاز (kg/h)
3
لوله ورودی و خروجی هوا (Ø)
102
برق مصرفی (w)
120
لوله گاز (R)
R 3/4'
منبع تغذیه برق
220 V / 50 Hz
ویژگی / مدل
55UT
طول کلی دستگاه ها (cm)
820
عرض دستگاه (cm)
61
وزن دستگاه (kg)
115
ظرفیت حرارتی(گاز طبیعی) (kw)
49
میزان مصرف گاز (m3/h)
5.5
ظرفیت حرارتی(گاز مایع) (kw)
49
میزان مصرف گاز (kg/h)
3.5
لوله ورودی و خروجی هوا (Ø)
102
برق مصرفی (w)
120
لوله گاز (R)
R 3/4'
منبع تغذیه برق
220 V / 50 Hz
ویژگی / مدل
55LT
طول کلی دستگاه ها (cm)
1650
عرض دستگاه (cm)
42
وزن دستگاه (kg)
120
ظرفیت حرارتی(گاز طبیعی) (kw)
49
میزان مصرف گاز (m3/h)
5.5
ظرفیت حرارتی(گاز مایع) (kw)
49
میزان مصرف گاز (kg/h)
3.5
لوله ورودی و خروجی هوا (Ø)
102
برق مصرفی (w)
120
لوله گاز (R)
R 3/4'
منبع تغذیه برق
220 V / 50 Hz

1111111111

وبلاگ

آخرین اخبار و مقالات یوتاب

قیمت بخاری تابشی【مهر 1402】بهترین قیمت!

بخاری تابشی بخاری تابشی یکی از بهترین سیستم‌های گرمایشی می‌باشد که می تواند برای...

گرمایش تابشی چیست؟【بهترین راه کاهش مصرف انرژی】

تابش خورشید یکی از مهمترین منابع گرمایش تابشی در سیاره ماست. خورشید به صورت...

قیمت سیستم گرمایشی گلخانه【به همراه قیمت】مهر 1402

در این صفحه می توانید قیمت تجهیزات گرمایشی گلخانه را مشاهده نمایید

فرم درخواست مشاوره رایگان

فرم زیر را پر کرده و برای ما ارسال کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند