بهترین سیستم گرمایش مرغداری کوچک

شرایطی که جوجه ها در آن نگهداری می شوند به طور مستقیم بر سلامت آنها تأثیر می گذارد. کیفیت هوا، غذا، آب، تهویه و گرمایش بر سرعت رشد جوجه ها و موفقیت در پرورش طیور تأثیر می گذارد. داشتن یک سیستم حرارتی قابل اعتماد چیزی است که طیور را سالم نگه می دارد.

در مرغداری ها نیز می بایست در روزهای سرد ، گرمای مورد نیاز طیور را تأمین کرد. گرمایش مرغداری در گذشته به روش های مختلفی انجام می گرفته است. اما امروزه با گسترش این صنعت دیگر روش های قدیمی به صرفه نمی باشند و باید با روش های نوین و پربازده جایگزین شود.

دریافت جدیدترین لیست قیمت هیترهای تابشی فوق کم مصرف
برای دریافت لیست قیمت محصولات یوتاب نام و شماره موبایل خود را وارد نمایید

از این رو هیترهای مخصوص برای ایجاد گرما در مرغداری ها به تولید رسیدند. در این مقاله از یوتاب شما را با انواع روش های مرغداری کوچک آشنا خواهیم کرد.

بهترین روش های گرمایش مرغداری کوچک

مناسب ترین و کم هزینه ترین روش برای تامین گرمایش مرغداری های کوچک طور معمول برای مرغداری های کوچک از 6 نوع دستگاه هیتر گرمایشی جهت تامین گرمای سالن های مرغداری استفاده می شود که در ادامه سیستم این دستگاه ها را توضیح می دهیم.

1- هیتر تابشی

اولین روش گرمایشی که میتوان از آن برای بالا بردن دمای سالن مرغداری در فصول سرد سال استفاده کرد، هیتر تابشی است. هیتر تابشی، گرما را به صورت انرژی تابشی به اجسام و طیور انتقال میدهد. در این مدل گرمایش، هدر رفت انرژی به شدت کاهش پیدا میکند. در ضمن این نوع سیستم گرمایش، همانند مادر مصنوعی برای جوجه ها عمل میکند.

استفاده از هیتر تابشی یوتاب که کم مصرف ترین و کم صدا ترین هیتر تابشی در ایران است، بهترین گزینه برای استفاده در مرغداری های کوچک و بزرگ است. از مهم ترین ویژگی های این سیستم گرمایشی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم ایجاد استرس برای جوجه ها و مرغ ها به دلیل کم بودن صدا
  • عملکرد همانند مادر مصنوعی برای جوجه ها
  • عدم تولید آلایندگی و کاملا بهداشتی
  • 50 تا 60 % مصرف سوخت کمتر نسبت به سایر سیستم های گرمایشی
  • 30 تا 40 % مصرف انرژی کمتر نسبت به سایر هیترهای تابشی
  • گرمایش مستقیم کف مرغداری (که باعث کاهش هدر رفت انرژی میشود و فقط مرغ ها و جوجه ها و اجسام کف سالن را گرم میکند
  • عدم ایجاد جریان چرخش هوا ( چرخش هوا باعث انتقال بیماری و ویروس در کل سالن مرغداری میشود)

برای مشاهده و دانلود کاتالوگ گرماتاب یوتاب کلیک کنید.

 

2- جت هیتر موشکی

جت هیتر یکی از متداول ترین روش ها برای تامین گرمای مرغداری های کوچک می باشد. استفاده از نوع دودکش دار جت هیتر گرمای تولیدی و راندمان آن را تا 50 درصد کاهش میدهد. زیرا مقداری از حرارت تولید شده دستگاه از طریق دودکش به بیرون منتقل میشود.

اما نکته ای که وجود دارد این است که میزان آلایندگی که وارد سالن می شود بسیار کمتر است به این خاطر که دود های سمی دستگاه  به وسیله دودکش به بیرون هدایت می شود.

اما استفاده از مدل بدون دود کش جت هیتر راندمان گرمای بالایی دارد به این خاطر که همه گرمای تولیدی دستگاه وارد فضای سالن می شود. اما نکته ای مهم در استفاده از مدل بدون دودکش وجود دارد و آن هم الزام استفاده از تهویه در کنار استفاده از این مدل می باشد.

مطلب پیشنهادی

HVAC یا گرمایش و تهویه مطبوع چیست؟

5 سیستم گرمایش کارخانه با راندمان بالا در 1401

5 روش گرمایش انبار【+بهترین و کم هزینه ترین روش】

هیتر تابشی چیست؟ معرفی سیستم گرمایشی تابشی

اگر می خواهید از مدل بدون دودکش استفاده کنید حتما باید در سالن از تهویه مناسب نیز استفاده کنید به این علت که جوجه های 1 تا 15 روزه به اکسیژن بیشتری نیاز دارند و عدم استفاده از دستگاه تهوبه موجب خفکی و مرگ طیور می شود.

3- هیتر برقی فن دار

هیتر برقی فن ها یکی از انوع مدل های جت هیتر ها می باش که قابلیت کارکرد با برق تک فاز را هم دارا است . بدنه این بخاری کوچک که میتواند به عنوان هیتر گلخانه کوچک نیز استفاده شود، از استیل طراحی شده است که امکان زنگ زدگی و پوسیدگی را به صفر رساند . استفاده از این هیتر در منازل ، محیط های اداری ، محیط های صنعتی کوچک ، گلخانه های کوچک ، سالن های پرورش طیور کوچک و… توصیه میگردد.

هیتر برقی فن دار خانگی به بدنه استیل , فن های شش پر, موتور بسیار قوی ، امکان کارکرد با برق تک فاز , ساخت هوای کاملاً پاکیزه و موارد دیگر که سبب شده تا این هیتر شایسته ترین انتخاب برای محیط هایی نظیر تالار های کوچک گلخانه , مرغداری , سالن پرورش قارچ , منازل ، محیط های کوچک صنعتی ، فروشگاه ها و… گردد .

4- هیتر کوره هوای گرم

هیتر های کوره هوای گرم نیز یکی از سیستم های گرمایشی است که می توان برای سالن های مرغداری کوچک استفاده کرد. نحوه کار این هیتر ها به این صورت است که گرمای حاصل از احتراق سوخت توسط فن های دمنده به داخل سالن هدایت می شود.

این نوع هیتر های گرمایشی با وجود وزن نسبتا زیاد برای سالن های مرغداری کوچک مناسب میباشند و راندمان آن ها نیز بهتر از سیستم های سنتی است.

5- هیتر چتری

یکی دیگر از روش های گرمایش مرغداری های کوچک استفاده از این نوع هیتر هامی باشد. این هیتر های گرمایشی با استفاده از گاز شهری و سوزاندن آن گرما حاصل شده را بعد از انعکاس به رفلکتور چتر مانند، آن را به سمت پایین یعنی جایی که طیور و پرندگان قرار دارند هدایت میکند.

این نوع هیتر به خاطر راحتی در جابجایی و وزن پایین و همچنین انتقال صحیح و مناسب گرما برای مرغداری، یکی از روش های ارزان قیمت برای گرمایش مرغداری ها کوچک می باشد. اما یعنی از عیب هایی که این نوع هیتر گرمایشی دارد عدم گرم کردم کردم یکنواخت محیط می باشد. یعنی به این صورت که بخشی از محیط که در اطراف هیتر قرار دارد به خوبی گرم شده اما بخش دیگری از سالن سرد می ماند.

این نوع هیتر می تواند هم به صورت ایستاده و هم به صورت آویز در سالن ها مرغداری مورد استفاده قرار گیرد.

6- هیتر گازی فن دار

این دستگاه را اغلب در مکان های عمومی یا رستوران ها دیده اید. بخاری که با استفاده گاز شهری و فن دمنده گرمای تولید شده خود را به فضای ساختمان انتقال می دهد. این هیتر یا بخاری صنعتی فن دار نیز می تواند برای تامین گرمایش سالن های مرغداری کوچک مناسب باشد.

از این نوع هیتر ها می توان در گلخانه ها و کارگاه ها و سوله ها نیز استفاده کرد. اما یکی از معایب این هیتر ها تولید باد و گرم کردن محیط با استفاده از حرکت هوا میباشد و این کار موجب ورود هوای سرد به محیط مرغداری میشود.

نتیجه گیری

روش های گرمایش سالن های مرغداری براساس ابعاد و بزرگی سالن متفاوت است. برای سالن هایی با ابعاد بزرگ نیاز است که دستگاه های گرمایشی بزرگ تری تعبیه شود اما برای مرغداری های کوچک سیستم های کم هزینه تری را نیز می توان استفاده کرد.

در این نوشته برای شما 5 روش کم هزینه برای تامین گرمایش مرغداری کوچک را  معرفی کردمی اگر شما تجربه استفاده از روش ها و دستگاه ها را برای سالن مرغداری دارد حتما در بخش نظرات برای ما ارسال کنید.

  • برچسب ها:

ارسال نظر